Featured Post

Το Μικροπεριβάλλον & Μακροπεριβάλλον της Επιχείρησης

Κάθε επιχείρηση αποτελείται απο δύο περιβάλλοντα . Απο το Μικροπεριβάλλον και απο το Μακρόπεριβάλλον . Το καθένα διαδραματίιζει τον ρόλο του και καθε επιχειρηματίας αλλά και οποιοσδήποτε θέλει να ασχοληθεί με τα των επιχειρήσεων θα πρέπει να έχει μια δυνατή κατανόηση του κάθε περιβάλλοντος και πως αυτά επηρεάζουν μια επιχείρηση. 





ΜΙΚΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το μικροπεριβάλλον αναφέρεται στο περιβάλλον στο οποίο μια επιχείρηση έχει ΑΜΕΣΗ επαφή με κάποιες δυνάμεις και οι οποίες την επηρεάζεται αμεσα . 

Εδω , η κάθε επιχείρηση μπορεί να έχει της δικές της δυνάμεις που απαρτίζουν το μικροπεριβάλλον της , δεν υπάρχει κανόνας , αλλά συνήθως απαρτίζεται απο :

ΠΡΟΜΥΘΕΥΤΕΣ

Το όνομα του προμηθευτή ανάλογα με το πόσο μεγάλο η μικρό είναι , μπορεί δυνητικά να επηρεάσει μια επιχείρηση

Ο ρόλος των προμηθευτών ειναι σημαντικός , διότι :


Είναι ο βασικός σύνδεσμος στη διαδικασία παράδοσης αξίας προς τους πελάτες . Οσο καλύτερος ο προμηθευτής τόσο μεγαλύτερη αξία δίνεται.

Είναι αυτός που σιγουρεύει ότι η επιχείρησή διαθέτει τους απαραίτητους πόρους.

Είναι ο Βασικός καθοριστικός παράγοντας όσον αφορά την αύξηση ή τη μείωση των τιμών.


ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ


Λογικά λοιπόν, κάθε επιχείρηση που πουλά το ίδιο ή παρόμοιο είδος προϊόντος με εσένα είνα ο ανταγωνιστής σου στην αγορά. Έτσι, οι τακτικές πώλησης και μάρκετινγκ έχουν μεγάλη σημασία, Πρέπει να απαντήσεις σε διάφορες ερωτήσεις, όπως πώς το προϊόν τους και η τιμή τους επηρεάζει το δικό σου και πώς μπορείς να κερδίσεις πλεονέκτημα. 

ΚΟΙΝΟ

Εκτός απο το κοινό στο οπόιο απευθείνεται , κάθε επιχείρηση πρέπει να φροντίσει για την εικόνα της και ως προς το γενικό κοινό . Κάθε απόφαση την οποία παίρνει μια επιχείρηση και η οποία έχει αντίκτυπο και ως προς το γενικό κοινό , θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη διότι μπορεί να φέρει τα άνω-κάτω.

Έτσι, το ευρύ κοινό είναι πολύ σημαντικό όσον αφορά:

Την Κοινή γνώμη
Τα ΜΜΕ


ΠΕΛΑΤΕΣ

Περιλαμβάνει το κοινό στο οποίο η επιχείρηση απευθύνεται . Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν διότι αργότερα θα επηρεάσει το Μάρκετινγκ της επιχείρησης και τον τρόπο αλληλεπίδρασης.

Σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με τους πελάτες είναι:

Σταθερότητα ζήτησης
Προοπτικές αύξησης των πωλήσεων
κερδοφορία
Ένταση του ανταγωνισμού
Το Μαρκετινγκ


ΜΑΚΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το μακροπεριβάλλον περιλαμβάνει όλες αυτές τις δυνάμεις οι οποίες βρίσκονται "εξω" απο την επιχείρηση . Και περιλαμβάνει :

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Οι οικονομικοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν με δύο τρόπους μια επιχείρηση . Την ίδια την επιχείρηση μέσω των φόρων για παράδειγμα και την διαδικασία λήψεως αποφάσεων απο την πλευρά των πελάτων αν η οικονομία της χώρας είναι καλή ή όχι. Αν υπάρχει ανεργία κτλ.

Μερικά παραδείγματα οικονομικών παραγόντων που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις:

Επιτόκια
Συναλλαγματικές ισοτιμίες
Υφεση
Πληθωρισμός
Φόροι
Ζήτηση / Προσφορά


ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Κάθε αγορά επηρεάζεται απο δημογραφικές δυνάμεις όπως είναι η ηλικία , το εκπαιδευτικό επίπεδο, η κουλτούρα , η θρησκεία , το εισόδημα. 

Οι κρίσιμες μεταβλητές περιλαμβάνουν:

Τις μεταβλητές εισοδήματος που  επηρεάζουν τις επιχειρήσεις

Μεταβλητές ηλικίας που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις

Μεταβλητές Γεωγραφικής Περιοχής

Το επίπεδο εκπαίδευσης ως μεταβλητή


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΉ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 

Η τεχνολογική ανάπτυξη έχει άμεσο αντίκτυπο για την επιχείρηση . Αυτό περιλαμβάνει την διαδικασία παραγωγής , μέχρι την διαδικασία Μάρκετινγκ , επικοινωνίας και καινοτομίας. Η αλήθεια είναι οτι δεν μπορούν όλες οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στην τεχνολογική ανάπτυξη αλλά όσες το κάνουν είναι αυτές που προσαρμόζονται στο απαιτητικό μακροπεριβάλλον της τεχνολογικής ανάπτυξης

Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους τεχνολογικούς παράγοντες είναι:

Τεχνητή Νοημοσύνη
Αυτοματοποίηση
Συνδεσιμότητα στο Διαδίκτυο
3D τεχνολογία
Ταχύτητα/ισχύς υπολογισμού υπολογιστή
Ασφάλεια από άποψη κρυπτογραφίας

ΦΥΣΗ

Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά αν δεν λάβει υπόψην της τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους και δυνάμεις της φύσης . Αυτά περιλαμβάνουν : 

Την αλλαγή του κλίματος
Ρύπανση
Καιρός
Διαθεσιμότητα τόσο μη ανανεώσιμων όσο και ανανεώσιμων πόρων 
κτλ

ΠΟΛΙΤΙΚΈΣ ΔΥΝΆΜΕΙΣ 

Κομβικό στοιχείο του μακροπεριβάλλοντος μιας επιχείρησης . Κάθε αγορά καθορίζεται απο πολιτικές και νομικές δυνάμεις , επομένως κάθε επιχείρηση θα πρέπει να μένει ενημερωμένη για τις διάφορες εξελίξεις και να δρα ανάλογα

Αυτό γενικά περιλαμβάνει παράγοντες όπως:

Νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων
Εργατικό δίκαιο
Νόμος περί απάτης
Νόμος περί διακρίσεων
Νόμος για την υγεία και την ασφάλεια
Νόμος εισαγωγών/εξαγωγών
κτλ

 





Σχόλια