Featured Post

Πως Θα Φτιάξεις Ενα Πλάνο Μάρκετινγκ

Ένα Πλάνο Μάρκετινγκ είναι ένα βασικό κομμάτι ενός επιχειρηματικού σχεδίου. Αφορά συγκεκριμένα το μάρκετινγκ ενός προϊόντος ή υπηρεσίας και αναλύει: 

Ι ) Τους γενικούς-στρατηγικούς στόχους Μάρκετινγκ

ΙΙ ) Τους τακτικούς στόχους και λεπτομέρειες που σχετίζεται με συγκεκριμένες δραστηριότητες μάρκετινγκ 

ΙΙΙ ) Τις διάφορες δαπάνες που σχετίζονται με αυτές τις δραστηριότητες 

ΙV ) Τον καταμερισμό των εργασιών και των πόρων για την επίτευξη των στόχων 

Πως θα φτιάξεις το Πλάνο Μάρκετινγκ ;

 Το σημείο εκκίνησης για κάθε πλάνο μάρκετινγκ είναι η ανάλυση του στρατηγικού πλαισίου, καθώς ένας τυπικός στόχος για τα περισσότερα πλάνα είναι η προώθηση ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. 

Η αξιολόγηση της εταιρείας, του περιβάλλοντος και των πελατών της βοηθά να διασφαλιστεί ότι ο Μάνατζερ του σχεδίου αποκτά μια ολιστική άποψη για το ευρύτερο πλαίσιο. Αυτό με τη σειρά του τον βοηθά να εστιάσει στις ενέργειες και στους πόρους ανάλογα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένου ότι οι περισσότεροι Μάνατζερς πάντα θα υπόκεινται σε αυτόν τον πολύ γνωστό περιορισμό στους πόρους .

 
Ουσιαστικά,η κατάρτηση και δημιουργία ενός πλάνου μάρκετινγκ γίνεται για να διασφαλιστεί ότι οι περιορισμένοι πόροι που διατίθενται θα επιφέρουν όσο είναι δυνατό , τη μέγιστη απόδοση. 

 Η αξιολόγηση του γενικότερου πλαισίου θα περιλαμβάνει ανάλυση τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών παραγόντων. Υπάρχει μια σειρά εργαλείων που έχουν σχεδιαστεί για αυτό.



Η Ανάλυση SWOT 

              


Μια  ανάλυση SWOT δίνει στον Μάνατζερ την ευκαιρία να λάβει υπόψη τις εσωτερικές "δυνάμεις" και "αδυναμίες" παράλληλα με τις εξωτερικές ευκαιρίες και απειλές. Το Porter's Five Force (Μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων) είναι και αυτό επίσης ενα εξίσου καλό εργαλείο. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας η κατανόηση των πελατών ( δημογραφικα-ψυχογραφικά στοιχεία). Καλό είναι να εξεταστούν αν υπάρχουν τμήματα στο πιο ευρή target group των πελατών , που μπορούν να εξυπηρετηθούν κερδοφόρα, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες και στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.

 Μετά από μια ολιστική ανάλυση, στη συνέχεια μπορεί να προταθεί η κατάλληλη στρατηγική και πλάνο μάρκετινγκ. Αυτο το πλάνο πρέπει να περιλαμβάνει τους χρηματοοικονομικούς παράγοντες και περιορισμούς , έτσι ώστε όλες οι δραστηριότητες να μπορούν να εκτιμηθούν στο πλαίσιο του κόστους τους ως μέρος του συνολικού προϋπολογισμού μάρκετινγκ. 

Ανεξάρτητα από το προϊόν ή την υπηρεσία, οι στόχοι τείνουν να είναι παρόμοιοι για τους περισσότερους Μάνατζερς. δημιουργούν ευαισθητοποίηση, διεγείρουν το ενδιαφέρον για την προσφορά και τελικά (κερδοφόρα) μετατρέπουν αυτο το ενδιαφέρον σε πωλήσεις. Όλοι αυτοί οι παράγοντες είναι αλληλένδετοι και εκεί έγκειται και η σημασία του αποτελεσματικού σχεδιασμού.

 


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Τι είναι το Inbound Marketing : Βασικός Οδηγός για Αρχάριους




Το παράδειγμα ενός τοπικού Εστιατορίου

 Χρησιμοποιώντας ένα τοπικό εστιατόριο ως παράδειγμα, οι δραστηριότητες μάρκετινγκ του συγκεκριμένου εστιατορίου θα πρέπει να εστιάσουν κυρίως σε ακτίνα δύο έως τριών χλμ/ων καθώς οι γύρω περιοχές είναι αυτές από όπου είναι πιθανό να προέρχεται η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών . Στρατηγικά, δεν έχει νόημα μια τέτοια διαφήμιση εστιατορίων στην τηλεόραση (ακόμη και τοπικά) καθώς το κόστος θα ήταν απαγορευτικό στο πλαίσιο του επιχειρηματικού τους μοντέλου. Είναι περιορισμένοι ως προς τη χωρητικότητα (αριθμός θέσεων) και ως προς το μέσο κόστος ανά κεφαλή, έτσι ώστε, ακόμη και αν δημιουργούσαν τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού μέσω της τηλεοπτικής διαφήμισης, τα προκύψαντα έσοδα θα ήταν ακόμα απίθανο να καλύψουν το κόστος της συγκεκριμένης τακτικής μάρκετινγκ. 



Απο την άλλη μεριά...

... η έκοδση φυλλαδίων και η προώθησή τους στις πολυκατοικίες μας, είναι μια εξαιρετικά στοχευμένη τακτική και έχει χαμηλό σχετικό κόστος, γεγονός που εξηγεί τον τεράστιο όγκο των fast-food φυλλαδίων που οι περισσότεροι από εμάς λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση και έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε. Ο Μάνατζερ και δημιουργός του Πλάνου θα πρέπει σαφώς να μπορεί να έχει τις σωστές πρωτοβουλίες μάρκετινγκ όσον αφορά το μήνυμα,να έχει γνώση του κοινού -στόχο (target group) και γνώση για τα μέσα για την πρόσβαση σε αυτό το κοινό (marketing channels) . 

Ένα καλό σχέδιο μάρκετινγκ θα αναφέρει λεπτομερώς συγκεκριμένες λεπτομέρειες, δηλαδή μια σειρά βημάτων μάρκετινγκ, το αντίστοιχο κόστος τους και την αναμενόμενη απόδοση επένδυσης (ROI) . Η μέτρηση της απόδοσης του μάρκετινγκ ήταν ιστορικά μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε ο κλάδος. 

O ερχομός του PPC (πληρωμή ανά κλικ) μέσω Διαδικτύου έχει οδηγήσει τελικά τους ειδικούς του μάρκετινγκ να μπορούν να παρακολουθούν τις πωλήσεις που προκύπτουν από συγκεκριμένες καμπάνιες και διαφημίσεις (μετρήσιμο Μάρκετινγκ). Ωστόσο, αυτό είναι μόνο ένα μέσο διαφήμισης και ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων της απόδοσης επένδυσης (ROI) για άλλες μορφές, όπως διαφημιστικές πινακίδες και τηλεόραση, παραμένει τόσο άπιαστο όσο ποτέ.
 
Συμπερασματικά , χωρίς σχέδιο, μια επιχείρηση είναι ουσιαστικά κλεισμένη σε ένα λαβύρινθο και οι δραστηριότητες μάρκετινγκ είναι πιο πιθανό να είναι λιγότερο αποτελεσματικές και, ως εκ τούτου, αποτυχημένες. Η αγορά δεν συγχωρεί



 

.

Σχόλια