Featured Post

Τι είναι το Inbound Marketing : Βασικός Οδηγός για Αρχάριους

1) Τι είναι το inbound marketing.

2) Με ποιο τρόπο θα το πραγματοποιήσεις

3) Ποια είναι τα οφέλη 

4) Πότε θα αρχίσεις να βλέπεις αποτέλεσμα

5) Πόσο θα κοστίσει




Δεν μας κάνει εντύπωση γιατί το Inbound Marketing γίνεται νούμερο ένα μεθοδολογία για πολλές επιχειρήσεις . Το μικρό σχετικά κόστος της σε συνάρτηση με αυτά που προσφέρει μακροπρόθεσμα σίγουρα αξίζει όλο το κόπο και την προσπάθεια . Ενώ το κλασικό Μάρκετινγκ θα συνεχίζει να πεθαίνει σιγα-σιγά , την θέση του θα παίρνει το Inbound Marketing μαζί με όλα τα προτερήματά του που σε κάθε περίπτωση είναι ανώτερα . Σε αυτό τον σύντομο βασικό οδηγό θα μάθουμε μερικά πράγματα για την νέα αυτή προσέγγιση του Digital Marketing. 


Πριν συνεχίσεις , βοήθησε την παρέας μας στο FB να μεγαλώσει , κάνοντας ένα like! 

Greek Marketer

Join Us On Facebook

Please Wait 10 Seconds...!!!Skip

Τι είναι το inbound marketing;


Το Inbound marketing (I.M) που ενδεχομένως να χρησιμοποιεί μια επιχείρηση, είναι μια πελατοκεντρική μεθοδολογία ηλεκτρονικού κυρίος μάρκετινγκ που σκοπό έχει να "τραβήξει" τους υποψηφίους πελάτες της προς αυτήν. Σε αντίθεση με το "διακοπτόμενο" παραδοσιακό μάρκετινγκ που έχουμε συνηθίσει (TV, ραδιόφωνο, τηλεμάρκετινγκ, διαφημίσεις σε περιοδικά κτλ)  το inbound αφήνει τον πελάτη μέσω του διαδικτύου να κάνει την πρώτη κίνηση και να δημιουργήσει τον πρώτο δίαυλο επικοινωνίας. Δηλαδή αντί να πάει η επιχείρηση στον πελάτη, ο πελάτης πάει στην επιχείρηση. Σύμφωνα με την (η πρώτη εταιρία που έθεσε τα θεμέλια για το Inbound marketing)  Το I.M έχει εφαρμογή σε τρία στάδια.


Στάδιο 1 : Προσέγγιση . Στο πρώτο στάδιο θέλεις να προσεγγίσεις τους ιδανικούς για εσένα υποψηφίους πελάτες , με περιεχόμενο που έχει αξία .Σκοπός σε αυτό το στάδιο είναι να μάθουν για το περιεχόμενο σου.

Στάδιο 2 : Ενδιαφέρον  . Σε αυτό το στάδιο ,  πρέπει να προβάλεις λύσεις στα προβλήματα τους , και αυτοί με την σειρά τους να αυξήσουν το ενδιαφέρον τους και να γινουν leads σου (δίνοντας σου προσωπικά τους στοιχεία) τροφοδοτόντας τους με σχετικό περιεχόμενο ,μεγαλώνοντας έτσι τις πιθανότητες να γίνουν πελάτες σου. .

Στάδιο 3: Ικανοποίηση . Αφού γίνουν πελάτες , δεν πρέπει να τους αφήσεις να φύγουν. Πρέπει να το είσαι εκεί ανά πάσα στιγμή για κάποιο ενδεχόμενο πρόβλημα ,ερώτημα ή παράπονο που έχει κάποιος πελάτης. Πρέπει παράλληλα να τους τροφοδοτείς με το σωστό περιεχόμενο. Εδώ χτίζεται η μακροπρόθεσμη πιστότητα , ικανοποίηση και η ευκαιρία να αποκτήσεις επιπλέον πελάτες μέσω του Word-of-Mouth και της φήμης σου.


 Με ποιο τρόπο θα το πραγματοποιήσεις ενα αποτελεσματικό Inbound Marketing ;


Μέσα σε αυτά  τα τρία στάδια βρίσκεται το κοινό σου, το καθένα με διαφορετικές ανάγκες και σκοπούς  , και θα πρέπει να τους παρέχεις και το ανάλογο περιεχόμενο.

Attract Stage 

Στο στάδιο ένα , αυτό της προσέγγισης , μπορείς να χρησιμοποιήσεις αρκετούς τρόπους :

Blogging : Καλό είναι να μην χάσεις τα οφέλη του blogging! Φτιάξε ένα Blog σχετικά με το αντικείμενο σου . Αν λόγου χάρην η επιχείρηση σου δραστηροποιείται στον τουρισμό, γράψε άρθρα για τις ομορφιές της Ελλάδας, τους ιδανικούς προορισμούς , και τα πιο ιστορικά μέρη που θα πρέπει να επισκεφτεί ένας ξένος τουρίστας. Μια καλή στρατηγική είναι μέσα στα άρθρα σου να χρησιμοποιείς λέξεις-κλειδια με τα οποία πιστεύεις ότι ο ιδανικός πελάτης σου θα αναζητάει αυτό που τον ενδιαφέρει.

Λέξεις-Κλειδιά : Το keyword research είναι απαραίτητο για να αξιοποιήσεις όσο είναι δυνατόν τις κατάλληλες λέξεις-κλειδια που ενδεχομένως να ταιριάζουν στο θέμα που θες να αναλύσεις . Μπορείς να χρησιμοποιήσεις tools όπως το Ubersuggest ώστε να ερευνήσεις ποιες λέξεις-κλειδιά το κοινό σου χρησιμοποιεί. Οφείλεις να φτιάξεις άρθρα με αυτά τα keywords ώστε να δώσεις μια παραπάνω ώθηση στην ιστοσελίδα για την όσο πιο καλή κατάταξη της στις μηχανές αναζήτησης.

Google search ads :  Υπάρχει έντονη αντιπαράθεση στο κατα πόσο οι πληρωμένες  διαφημίσεις μιας ιστοσελίδας στην Google αποτελούν Inbound marketing , και αυτό γιατί οι αντιμαχόμενοι ισχυρίζονται οτι, οτιδηποτε περιλαμβάνει πληρωμή δεν θεωρείται Inbound . Εγω όπως και πολλοί άλλοι έχουμε διαφορετική γνώμη. Τουάχιστον για τα search αποτελέσματα , μια διαφήμηση απαιτεί να χρησιμοποιήσεις λέξεις-κλειδιά .Για παράδειγμα αν πουλάς ανδρικά παπούτσια και χρησιμοποιήσεις την φράση "Ανδρικά παπούτσια" στην διαφήμισή σου, όταν ο ενδιαφερόμενος κάνει αναζήτηση με αυτή την φράση πιθανόν να πεσει πάνω στο website σου , αυτό το θεωρώ inbound (παρόλο την πληρωμή) διότι και σε αυτήν την περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έρχεται σε εσένα, και οχι εσύ σε αυτόν.Τα Google search ads λοιπόν , είναι και αυτά μια καλή μέθοδος 

SEO : Μόνο του Blog δεν είναι αρκετό. Ούτε οι λέξεις-κλειδιά . Όλα αυτά δένουν μαζί σε μια καλά μελετημένη στρατηγική SEO (search engine optimization) . Αυτό περικλείει σχεδόν τα πάντα σε μια ιστοσελίδα. Από τον τίτλο του άρθρου μέχρι και το πόσο αξία έχει το website σου , συνολικά. Όσο καλύτερο SEO , τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες το κοινό σου να σε βρει μέσω των αναζητήσεων του στις μηχανές αναζήτησης, στα οργανικά μη πληρωμένα  αποτελέσματα (Google, Yahoo κτλ).Αυτή είναι η καλύτερη στρατηγική αν δεν έχεις τους πόρους για πληρωμένες διαφημίσεις. Ο καλύτερος τρόπος θα ήταν πάντως , να τα συνδυάσεις όλα μαζίι             


Το όλο point είναι να έχεις ένα καλό , ολοκληρωμένο website και τα άρθρα σου να δίνουν λύσεις σε προβλήματα των αναγνωστών σου.Μεταξύ άλλων , όσο πιο ολοκληρωμένο website έχεις με χρησιμο υλικό τόσο θα ανεβαίνει στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων της Google . Μην τους μιλήσεις αμέσως για το προϊόν σου. Άσε να σε γνωρίσουν πρώτα και να αποκτήσουν μια οικειότητα μαζί σου και με την επιχείρηση σου. Να συμπληρώσω ότι τα Social media επίσης είναι ένας καλός τρόπος να κάνεις γνωστή την παρουσία σου.

Engage Stage


Στο δεύτερο στάδιο, στόχος σου είναι να κάνεις τους άγνωστους επισκέπτες του σαιτ σου , να αλληλεπιδράσουν μαζί σου και να εδιαφερθούν . Πρέπει να "γνωριστείς" μαζί τους και να τους δώσεις κάτι άξιο λόγου που θεωρείς ότι θα τους βοηθήσει στο να εμβαθύνουν  στο πρόβλημα τους και να ψάξουν για λύσεις.

Προσφορά μοναδικού υλικού : Αυτό θα γίνει με μια προσχεδιασμένη καμπάνια lead nurturing. (Lead nurturing ειναι στρατγική που σκοπό έχει το ομαλό ταξίδι του πελάτη μέσα από αυτά τα τρία στάδια) . Όταν για παράδειγμα ένα άτομο επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου και πέσει πάνω στο άρθρο σου "Τα ιστορικότερα μέρη της Ελλάδας" και ψάχνει να βρει ποια μέρη της Ελλάδας έχουν μεγαλύτερη ιστορική αξία , εσύ στο τέλος του άρθρου σου θα του παρουσιάσεις μια φόρμα συμπλήρωσης ζητώντας του ορισμένα στοιχεία του και για αντάλλαγμα, με ένα αυτοματοποιημένο email θα του στείλεις εναν οδηγό τουρισμού που να αναλύει εις βάθος τις top 3 καλύτερες παραλίες της χώρας! (Ποιος δεν θα 'θελε να συνδιάσει την επίσκεψη του στην χώρα μας , με μια επίσκεψη στις παραλίες μας;) Άπαξ και σου δώσει αυτό που θες (ίσως είναι ενα τηλέφωνο, ένα email κτλ), τον έκανε και lead σου. Πρέπει να τον "δελεάσεις" προσφέροντά του ένα μοναδικό υλικό που θα τον βοηθήσει.

BOT : Ένας άλλος τρόπος που μπορείς να ενθαρρύνεις το άτομο που  επισκέπτεται το σάιτ σου , να αναλάβει πρωτοβουλία και να αλληλεπιδράσει μαζί σου είναι μέσω ενός αυτοματοποιημένου BOT προγράμματος  . Αυτό το πρόγραμμα μπορεί να βρίσκεται κάτω δεξιά στην ιστοσελίδα σου ως εικονίδιο και με το κλικ που να κάνει ο χρήστης να του ανοίγει το πρόγραμμα. Με αυτό μπορείς να βοηθήσεις τον χρήστη να κάνει ερωτήσεις και να βρει απαντήσεις εύκολα και γρήγορα  . Ενώ παράλληλα, στόχος πρέπει να είναι να συλλέξεις και πάλι μερικές πληροφορίες (με αυτό τον τρόπο θα γίνει lead σου), με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του , η οποία πρέπει να συνάδει με τις απαιτήσεις του και με αυτό που ψάχνει.

Email Marketing : Κατά την γνώμη μου, η διαδικασία email marketing είναι ο καλύτερος τρόπος με το οποίο μπορείς να δημιουργήσεις σχέσεις επικοινωνίας και καλύτερης εμπειρίας για το κοινό σου, καθώς και ο καλυτερος τρόπος για lead nurturing . Επομένως το να συλλέξεις email ενός δυνητικού πελάτη σου , είναι ο καλύτερος τρόπος να αυξήσεις τις πιθανότητες να γίνει στο μέλλον αληθινός πελάτης , προσφέροντας με την πάροδο του χρόνου το υλικό που έχει αναγκη ,μέσω email ,θα κινητοποιήσεις το ενδιαφέρον του ακόμα πιο πολύ,

Live Chat : Τέλος, μια από τις πολλές μεθόδους είναι και το live chat. Αντί για ένα αυτοματοποιημένο bot πρόγραμμα  , αν έχεις τους πόρους και τις δυνατότητες δημιούργησε ένα πρόγραμμα απευθείας ζωντανής επικοινωνίας .Εκεί θα μπορεί ο καθένας να ρωτάει αυτό που θέλει και να λαμβάνει άμεσες απαντήσεις. Το νόημα σε όλο αυτό είναι η μέγιστη εξυπηρέτηση του καθε ατόμου ξεχωριστά ανάλογα με τις ανάγκες του. Επομένως, σε πρώτη φάση οφείλεις να έχεις ένα ολοκληρωμένο σάιτ το οποίο εχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ώστε αν απαιτηθεί να ανταποκριθείς σε αυτό που θα σου ζητήσει ο εκάστοτε επισκέπτης ,λύνοντας το πρόβλημα του. Αν τα κάνεις όλα αυτά,στο τέλος εσένα θα επιλέξει για το προϊόν/υπηρεσία σου.

Ο σκοπός σου στο angage stage (στάδιο αλληλεπιδρασης και ενδιαφέροντος) ο σκοπός σου είναι να δώσεις στο κοινό σου την δυνατότητα να ανοίξουν συζητήσεις μαζί σου και να συλλέξεις παράλληλα ορισμένες πληροφορίες τους. Κατόπιν να τους κάνεις πελάτες σου.

Delight Stage 


Το τρίτο και τελευταίο στάδιο,οταν λοιπόν καταφέρεις και γίνεις έμπιστος στον υποψήφιο πελάτη σου και επιλέξει να του δώσεις την λύση , αγοράζοντας από εσένα, ο υποψήφιος πελάτης γίνεται αληθινός πελάτης. Εδώ λοιπόν πρέπει να σιγουρέψεις την εμπιστοσύνη του και την ικανοποίηση του, με μακροπρόθεσμη υποστήριξη σε ο,τι χρειαστεί. 

Μερικοί τρόποι είναι η χρήση αυτοματοποιημένων Bot καθώς και η δημιουργία ερωτηματολογίων , που μέσω των συμπερασμάτων θα σου δωθεί μια καλύτερη εικόνα σε τι είσαι καλός και σε τι υστερείς , καθώς και οι κριτικές (feedback) από τους πελάτες σου μπορεί να φανούν εξίσου χρήσιμη.

Όλα αυτά πρέπει να κοιτάξεις σε βάθος, και να να βελτιώσεις την εμπειρία των πελατών σου , αυτό γιατί ένας ικανοποιημένος πελάτης σημαίνει πιστός πελάτης .

Δώσε τους με λίγα λόγια , αξία. Δώσε τους την ευκαιρία να ασκήσουν ενστάσεις, να κάνουν ερωτήματα και να γράψουν κριτικές. Φτιάξε και στείλε τους ειδικά για νέα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρεις  , φρόντισε να μην χάσουν το ενδιαφέρον τους. Φτιάξε επίσης ένα πρόγραμμα πιστότητας , το οποίο να τους δίνει πόντους όποτε κάτι αγοράζουν. Όπως επίσης και ειδικές προσφορές.

Όλα αυτά θα βοηθήσουν όχι μόνο να μείνουν πιστοί στην επιχείρηση σου , αλλά και να την διαδώσουν προς τα έξω! Με λίγα λόγια αυτό το στάδιο, σκοπό έχει να κάνει τους πελάτες σου πιστούς, αλλά και παράλληλα Promoters της επιχείρησης σου. Αλλά αυτό θα το καταφέρεις μόνο αν τους φερθείς με αξία.





Τα οφέλη του Inbound Marketing

Ποια είναι τα οφέλη του Inbound marketing; Τα οφέλη είναι πολλά, αρκεί όλα αυτά που προαναφέραμε να γίνουνε ορθό τρόπο. Ας αναφέρουμε μερικά .

Στο Inbound marketing, οι πελάτες έρχονται σε εσένα, και όχι εσύ σε αυτούς :


Όταν γίνεται αυτό, σημαίνει ότι οι πιθανότητες ο επισκέπτης του σάιτ σου ,  να γίνει lead σου , είναι πολλές. Αυτό γιατί δεν γίνεσαι ενοχλητικός με άσχετες διαφημίσεις και αφήνεις μόνος του να σε ανακαλύψει και να σε επισκεφθεί μέσα από το περιεχόμενο που του προσφέρεις. 

Δεν πουλάς, δίνεις! :


Αυτό ίσως με ρωτήσεις γιατί είναι καλό; Είναι. Διότι αν εσύ δίνεις αξιόλογο υλικό και προσπαθείς να λύσεις τα προβλήματα του κοινού σου θα σου προσφέρει δύο θετικά. Πρώτον, θα δώσεις authority στην εταιρία σου κάνοντας την ειδήμων πάνω στο αντικείμενο της. Και δεύτερον , εκπαιδεύεις το κοινό σου και το βοηθάς με ανάλογο περιεχόμενο που όταν έρθει η στιγμή της αγοράς,οι πιθανότητες να επιλέξει εσένα είναι δραματικά μεγάλες και αυτό είναι λογικό αφού πια εσένα θα έχει μάθει και εσένα εμπιστεύεται.Ουσιαστικα μακροπρόθεσμα αυτό σημαίνει οτι δίνεις για να πάρεις, αλλά χωρίς να ζητάς. Έξυπνο;

Το κοινό σου είναι στοχευμένο και πιο ποιοτικό:

Αυτός που θα αναζητήσει κάτι σχετικό με την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο και προσθέσει το email του στο newsletter σου ,δεν είναι πιο στοχευμένος και ποιοτικός  , από κάποιον αδιάφορο που θα δει την διαφήμιση σου στην τηλεόραση; Συγκεντρώνοντας ποιοτικά leads  αυξάνεις την πιθανότητες να τους μετατρέψεις σε πελάτες. Και αυτοί με την σειρά τους αν τους αντιμετωπίσεις σωστά , θα γίνουν πιστοί πελάτες. Έτσι,η αφοσίωση προς την επιχείρηση σου γίνεται μεγαλύτερη, διότι το κοινό σου είναι ποιοτικότερο και στοχευμένο.

Αυξάνεις την αναγνωρισιμότητα :

Ο ψηφιακό κόσμος έχει κάνει πιθανό ακόμα και μια μικρή επιχείρηση, να κερδίσει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα . Προβάλλοντας περιεχόμενο που είναι ανάλογο με τις ανάγκες του κοινού σου , αυτοί όταν αναζητήσουν αυτό που τους ενδιαφέρει θα πέσουν πάνω σου. Δεν σημαίνει βέβαια ότι θα αγοράσουν αμέσως, αλλά θα σε μάθουν. Αν ακόμα τους αρέσει αυτό που έχεις δημοσιεύσει , θα το κοινοποιήσουν στα social media και οπουδήποτε αλλού! Είναι καλό η επιχείρηση σου να γίνει ορατή και αναγνωρίσιμη από μεγάλο ποιοτικό κοινό και το inbound marketing είναι αυτό που θα σε βοηθήσει να το επιτεύξεις.

Πότε θα δω αποτέλεσμα;

Εάν κάνεις μια συντονισμένη προσπάθεια με όλες τις πτυχές του Inbound Marketing - βελτιστοποίηση του ιστότοπού σου, δημιουργία blog και άλλου περιεχομένου, προώθηση του περιεχομένου σου μέσω κοινωνικών μέσων και σωστό lead nurturing δυνητικών πελατών - θα αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα εντός 90 ημερών από την έναρξη της βελτιστοποίησης και του σχεδιασμού περιεχομένου. Οι επισκέψεις στο σάιτ σου θα αυξηθούν και οι επισκέπτες θα αρχίσουν να μετατρέπονται σε leads (που σημαίνει ότι θα ανταλλάξουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους σε αντάλλαγμα το πολύτιμο περιεχόμενο σου). Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οι επισκέπτες που έχουν μετατραπεί σε leads θα αρχίσουν να τροφοδοτούνται με πρόσθετες προσφορές νέου σχετικού περιεχομένου και εφόσον αυτό λειτουργήσει αποτελεσματικά και το περιεχόμενό σου είναι στοχευμένο και παρέχει σημαντική αξία, πολλοί θα γίνουν τελικά, πελάτες.

Γενικά το inbound marketing είναι μια στρατηγική που στοχεύει σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα παρά σε άμεσες πωλήσεις. Αν έχεις την υπομονή και την θέληση σίγουρα θα πετύχεις και σε βάθος χρόνου οι πωλήσεις σου και η αναγνωρισιμότητα σου θα αυξάνονται .

Πόσο θα κοστίσει η μεθοδολογια inbound marketing;

Εξαρτάται από διάφορους παράγοντες: Για ποιες δουλειές πρέπει να προσλάβεις άτομα και τι μπορείς να κάνεις μόνος σου, σε ποια κατάσταση βρίσκεται το website σου τη δεδομένη  στιγμή, εάν το website σου έχει βελτιστοποιηθεί σωστά, πόσο και τι περιεχόμενο υπάρχει και πόσο χρειάζεται να δημιουργηθεί , τι προωθητικές προσπάθειες πρέπει να γίνουν, όλα αυτά ανεξάρτητα από το εάν έχεις δημιουργήσει μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κτλ. Εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από την προσπάθεια που θέλεις να κάνεις, γνωρίζοντας ότι όσο περισσότερο είσαι διατεθειμένος να κάνεις, τόσο περισσότερο το χρέος. 

Όταν ξεκινήσεις για πρώτη φορά το Inbound Marketing, θα ξοδέψεις περισσότερα από όσα θα βγάλεις μέσα στους επόμενους μήνες. Αυτό συμβαίνει επειδή τα αρχικά βήματα είναι θεμελιώδη και πολύ σημαντικά- υλοποίηση βασικού SEO, δημιουργία σαιτ και προσπάθεια και την μέγιστη ανταπόκριση του , δημιουργία βασικού περιεχομένου , σωστή προώθηση κτλ- Μετά από αυτό, ο φόρτος εργασίας είναι διαφορετικός, η διαδικασία είναι πιο αυτοματοποιημένη και τα νέα τεχνολογικά εργαλεία θα κάνουν την  περισσότερη δουλειά για εσένα. 


Σχόλια